10 goede redenen om voor radioreclame op FM Goud te kiezen!
1. Afgebakende regio
Onze luisteraars zijn uw potentiële klanten. Verspil uw zuurverdiende centjes niet aan mensen die niets hebben aan uw publiciteit omdat ze te veraf wonen! Wanneer u zou adverteren op een regionale TV-zender bereikt u mensen uit de hele provincie. Veel van die mensen wil u wellicht niet bereiken, maar u betaalt er wel voor. Via FM Goud kan u uw potentiële klanten optimaal bereiken, want wij focussen enkel op Noord- en Noordoost-Limburg, het Maasland en de Kempen (Mol en ruimte omgeving).
2. Ideale doelgroep
Door onze brede muziekmix bereikt u via FM Goud de breedst mogelijke doelgroep. Wij zijn echte familieradio. Voor de lokale adverteerders is het belangrijk een grote groep kapitaalkrachtige mensen te bereiken. Wij mikken primair op de brede doelgroep 25-60 jaar. Wij bereiken dus ‘de leners’ (27-38 jarigen die huwen, bouwen en kinderen groot brengen), de ‘big spenders’ (38-50 jarigen die actief zijn en meestal al wat financiële zekerheid opgebouwd hebben) en de ‘genieters’ (50-60 jarigen met kinderen uit huis, huis afbetaald). De koopkrachtige 50-plussers zijn binnen onze doelgroep dus ruim vertegenwoordigd.
3. Gescheiden boodschappen
Bij FM Goud blijven uw boodschappen gescheiden van uw concurrenten en in de mate van het mogelijke trachten we u exclusiviteit binnen uw onmiddellijke regio te geven. Alle gelijkwaardige producten en diensten worden gescheiden. Zo zullen er nooit twee spotjes van twee bakkers na mekaar te horen zijn. Uw boodschap blijft dus individueel en er treden geen naamsverwarringen op.
4. Kostefficiënt
Bij geen enkel medium zijn de kosten per gewenst contact zo laag. De doelgroep van radio is afgebakend zodat de boodschap terecht komt waar zij terecht moet komen. Dat bevordert de kostefficiëntie. Radioreclame is véél en véél goedkoper dan de meeste handelaars denken. Het effect van radiopubliciteit is volgens geënquêteerde leden van Unizo groter dan bij het adverteren in gedrukte media (bron: KPMG-bevraging 2013). Wist u dat u voor hetzelfde budget veel langer en frequenter te horen bent op radio dan op tv of printmedia? Radioreclame is gemiddeld 5 keer goedkoper dan print. En... radiopubliciteit is nog één van de weinige 100% aftrekbare beroepskosten. Overleg dit zeker met uw boekhouder. Zo haalt u ook fiscaal het meeste uit uw slimme investering. Alle informatie kan u HIER vinden.
5. Radio: altijd en overal
Bijna elk Belgisch gezin beschikt over meerdere radiotoestellen. Iedereen uit uw regio heeft de mogelijkheid om uw boodschap te horen. Zeker niet iedereen leest een krant, laat staan een publiciteitsfolder. 17% van de Vlamingen heeft de sticker 'geen reclamedrukwerk' opEn hoeveel mensen hebben er geen sticker op hun brievenbus: ‘geen reclamedrukwerk a.u.b.’? Dat worden er meer en meer. Mensen zetten de radio ’s ochtends aan en laten hem aan staan. De reclameboodschappen worden meegepikt en het zapgedrag is zeer laag (in tegenstelling tot bij televisie). 93% van de luisteraars blijft hangen tijdens een reclameblok. Limburgers luisteren in Vlaanderen het langs naar de radio. 51% luistert meer dan 2 uur per dag en 15% zelfs meer dan 10 uur per dag (bron: KPMG-bevraging 2013). Oh ja... Wist je dat radioadverteerders hun investering gemiddeld 7,7 keer terug verdienen? Daarmee staat radio op de tweede plaats, na tv (bron: RAB UK).
6. Top-of-mind awareness
Radio is een medium dat frequent herhalen van uw boodschap toelaat. Het succes zit ‘m in het veelvuldig herhalen. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat een boodschap minstens drie maal gezien of gehoord moet worden voor hij onthouden wordt. Bij gedrukte media is het niet zo evident dat men dezelfde advertentie meermaals tegenkomt. Doe zelf de test met een huis-aan-huisblad. Doorblader het en tracht daarna tien handelaars op te noemen waarvan u een advertentie gezien heeft. Moeilijk hè? Een consument kiest sneller voor een product of bedrijf dat hij kent (van horen of zien) dan voor een totaal ongekend product.
7. Combineren : een sterk idee
U adverteert wellicht af en toe in een reclameblad. Nog sterker is de combinatie van gedrukte en gesproken reclame. Radioreclame kan uw boodschap door regelmatige herhaling opwarmen en actueel maken, terwijl een uitgebreidere reclameadvertentie de potentiële klant degelijk informeert. Er is geen sterkere reclame dan de combinatie van alle media. En radioreclame op FM Goud is nog betaalbaar. Overigens... wij helpen u graag in de combinatie van gesproken met geschreven. Sowieso uploaden wij ieder reclamespotje op onze SoundCloud en delen we het op Facebook, maar ook al uw acties geven we een plekje op onze bijzonder populaire sociale media. Zo bereiken we nog eens duizenden Noord-Limburgers extra! En we zijn ook altijd in voor toffe acties mét bereik en mét resultaat:
Onze luisteraars zijn uw potentiële klanten. Verspil uw zuurverdiende centjes niet aan mensen die niets hebben aan uw publiciteit omdat ze te veraf wonen! Wanneer u zou adverteren op een regionale TV-zender bereikt u mensen uit de hele provincie. Veel van die mensen wil u wellicht niet bereiken, maar u betaalt er wel voor. Via FM Goud kan u uw potentiële klanten optimaal bereiken, want wij focussen enkel op Noord- en Noordoost-Limburg, het Maasland en de Kempen (Mol en ruimte omgeving).
2. Ideale doelgroep
Door onze brede muziekmix bereikt u via FM Goud de breedst mogelijke doelgroep. Wij zijn echte familieradio. Voor de lokale adverteerders is het belangrijk een grote groep kapitaalkrachtige mensen te bereiken. Wij mikken primair op de brede doelgroep 25-60 jaar. Wij bereiken dus ‘de leners’ (27-38 jarigen die huwen, bouwen en kinderen groot brengen), de ‘big spenders’ (38-50 jarigen die actief zijn en meestal al wat financiële zekerheid opgebouwd hebben) en de ‘genieters’ (50-60 jarigen met kinderen uit huis, huis afbetaald). De koopkrachtige 50-plussers zijn binnen onze doelgroep dus ruim vertegenwoordigd.
3. Gescheiden boodschappen
Bij FM Goud blijven uw boodschappen gescheiden van uw concurrenten en in de mate van het mogelijke trachten we u exclusiviteit binnen uw onmiddellijke regio te geven. Alle gelijkwaardige producten en diensten worden gescheiden. Zo zullen er nooit twee spotjes van twee bakkers na mekaar te horen zijn. Uw boodschap blijft dus individueel en er treden geen naamsverwarringen op.
4. Kostefficiënt
Bij geen enkel medium zijn de kosten per gewenst contact zo laag. De doelgroep van radio is afgebakend zodat de boodschap terecht komt waar zij terecht moet komen. Dat bevordert de kostefficiëntie. Radioreclame is véél en véél goedkoper dan de meeste handelaars denken. Het effect van radiopubliciteit is volgens geënquêteerde leden van Unizo groter dan bij het adverteren in gedrukte media (bron: KPMG-bevraging 2013). Wist u dat u voor hetzelfde budget veel langer en frequenter te horen bent op radio dan op tv of printmedia? Radioreclame is gemiddeld 5 keer goedkoper dan print. En... radiopubliciteit is nog één van de weinige 100% aftrekbare beroepskosten. Overleg dit zeker met uw boekhouder. Zo haalt u ook fiscaal het meeste uit uw slimme investering. Alle informatie kan u HIER vinden.
5. Radio: altijd en overal
Bijna elk Belgisch gezin beschikt over meerdere radiotoestellen. Iedereen uit uw regio heeft de mogelijkheid om uw boodschap te horen. Zeker niet iedereen leest een krant, laat staan een publiciteitsfolder. 17% van de Vlamingen heeft de sticker 'geen reclamedrukwerk' opEn hoeveel mensen hebben er geen sticker op hun brievenbus: ‘geen reclamedrukwerk a.u.b.’? Dat worden er meer en meer. Mensen zetten de radio ’s ochtends aan en laten hem aan staan. De reclameboodschappen worden meegepikt en het zapgedrag is zeer laag (in tegenstelling tot bij televisie). 93% van de luisteraars blijft hangen tijdens een reclameblok. Limburgers luisteren in Vlaanderen het langs naar de radio. 51% luistert meer dan 2 uur per dag en 15% zelfs meer dan 10 uur per dag (bron: KPMG-bevraging 2013). Oh ja... Wist je dat radioadverteerders hun investering gemiddeld 7,7 keer terug verdienen? Daarmee staat radio op de tweede plaats, na tv (bron: RAB UK).
6. Top-of-mind awareness
Radio is een medium dat frequent herhalen van uw boodschap toelaat. Het succes zit ‘m in het veelvuldig herhalen. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat een boodschap minstens drie maal gezien of gehoord moet worden voor hij onthouden wordt. Bij gedrukte media is het niet zo evident dat men dezelfde advertentie meermaals tegenkomt. Doe zelf de test met een huis-aan-huisblad. Doorblader het en tracht daarna tien handelaars op te noemen waarvan u een advertentie gezien heeft. Moeilijk hè? Een consument kiest sneller voor een product of bedrijf dat hij kent (van horen of zien) dan voor een totaal ongekend product.
7. Combineren : een sterk idee
U adverteert wellicht af en toe in een reclameblad. Nog sterker is de combinatie van gedrukte en gesproken reclame. Radioreclame kan uw boodschap door regelmatige herhaling opwarmen en actueel maken, terwijl een uitgebreidere reclameadvertentie de potentiële klant degelijk informeert. Er is geen sterkere reclame dan de combinatie van alle media. En radioreclame op FM Goud is nog betaalbaar. Overigens... wij helpen u graag in de combinatie van gesproken met geschreven. Sowieso uploaden wij ieder reclamespotje op onze SoundCloud en delen we het op Facebook, maar ook al uw acties geven we een plekje op onze bijzonder populaire sociale media. Zo bereiken we nog eens duizenden Noord-Limburgers extra! En we zijn ook altijd in voor toffe acties mét bereik en mét resultaat:
8. Radio, snel en persoonlijk
Radioreclame kan vlug gemaakt worden zonder de productiebeperkingen en deadlines van andere media. U kunt dus veel sneller uw potentiële klanten bereiken dan met gelijk welk ander medium. De productietijd van een radiospot bedraagt amper drie werkdagen. Bij radio wordt de luisteraar persoonlijk aangesproken. De betrokkenheid is heel groot.
9. Radio stimuleert de verbeelding
Radioreclame roept een sfeer op die de verbeelding van de luisteraar aanwakkert. Men ziet het product niet, dus gaat men het zich proberen voor te stellen. Door de verbeeldingskracht blijft de boodschap langer hangen en wordt ze beter onthouden. Luisteren naar radioreclame vraagt geen inspanning, dikwijls doet men het zelfs zonder dat men het beseft.
10. FM Goud is niet zomaar een regionale radio
FM Goud heeft goede banden met de Noord-Limburgse gemeentebesturen en verenigingen en maakt lokale radio zoals het hoort. Wij zijn uitgegroeid tot een begrip in de regio; een betrouwbare en sympathieke informatiebron. Onze muziekmix is herkenbaar, heeft een lage irritatiefactor en wordt door een breed publiek gewaardeerd. FM Goud bereikt volgens CIM golf 13+14 zo'n 55.000 luisteraars. Geen enkele lokale of regionale radio in Limburg doet het beter. In Vlaanderen staan wij zelfs in de top 5! FM Goud is verkozen tot beste radio van Limburg in 2004, 2005, 2006 en 2007 (deze verkiezing wordt nu niet meer georganiseerd). Onze website www.fmgoud.be werd tweede in de categorie: ‘beste radiowebsite van Vlaanderen’. Als het op professionele radiopubliciteit aankomt, hebben wij hierin reeds ervaring sinds 2004.
74% van de handelaars die adverteren vindt dat de investering in radioreclame voldoet aan de verwachtingen (bron: KPMG-bevraging bij Unizoleden 2013). En... Kent u de 80/20 regel? 80% van de omzet, komt van 20% van de klanten. Dit zijn meestal vaste klanten. Hoofdzakelijk mensen uit de buurt. Het rendement van lokale radio is dus zeer groot. Het beste bewijs dat radioreclame werkt? Ruim 80% van onze klanten boekt na hun eerste reclamecampagne op FM Goud opnieuw een campagne bij ons!
Ontdek nu de unieke online/offline-combinatie die we te bieden hebben. En profiteer ook mee van ons gigagroot succes op social media!
Radioreclame kan vlug gemaakt worden zonder de productiebeperkingen en deadlines van andere media. U kunt dus veel sneller uw potentiële klanten bereiken dan met gelijk welk ander medium. De productietijd van een radiospot bedraagt amper drie werkdagen. Bij radio wordt de luisteraar persoonlijk aangesproken. De betrokkenheid is heel groot.
9. Radio stimuleert de verbeelding
Radioreclame roept een sfeer op die de verbeelding van de luisteraar aanwakkert. Men ziet het product niet, dus gaat men het zich proberen voor te stellen. Door de verbeeldingskracht blijft de boodschap langer hangen en wordt ze beter onthouden. Luisteren naar radioreclame vraagt geen inspanning, dikwijls doet men het zelfs zonder dat men het beseft.
10. FM Goud is niet zomaar een regionale radio
FM Goud heeft goede banden met de Noord-Limburgse gemeentebesturen en verenigingen en maakt lokale radio zoals het hoort. Wij zijn uitgegroeid tot een begrip in de regio; een betrouwbare en sympathieke informatiebron. Onze muziekmix is herkenbaar, heeft een lage irritatiefactor en wordt door een breed publiek gewaardeerd. FM Goud bereikt volgens CIM golf 13+14 zo'n 55.000 luisteraars. Geen enkele lokale of regionale radio in Limburg doet het beter. In Vlaanderen staan wij zelfs in de top 5! FM Goud is verkozen tot beste radio van Limburg in 2004, 2005, 2006 en 2007 (deze verkiezing wordt nu niet meer georganiseerd). Onze website www.fmgoud.be werd tweede in de categorie: ‘beste radiowebsite van Vlaanderen’. Als het op professionele radiopubliciteit aankomt, hebben wij hierin reeds ervaring sinds 2004.
74% van de handelaars die adverteren vindt dat de investering in radioreclame voldoet aan de verwachtingen (bron: KPMG-bevraging bij Unizoleden 2013). En... Kent u de 80/20 regel? 80% van de omzet, komt van 20% van de klanten. Dit zijn meestal vaste klanten. Hoofdzakelijk mensen uit de buurt. Het rendement van lokale radio is dus zeer groot. Het beste bewijs dat radioreclame werkt? Ruim 80% van onze klanten boekt na hun eerste reclamecampagne op FM Goud opnieuw een campagne bij ons!
Ontdek nu de unieke online/offline-combinatie die we te bieden hebben. En profiteer ook mee van ons gigagroot succes op social media!
Onze troeven
|
|
|