Hoe gaat het in zijn werk? De 5 stappen.
Het voordeel van radio is dat we altijd bijzonder snel op de bal kunnen spelen. Vandaag gemaild = uw spot binnen de twee werkdagen al op antenne!
Hier leggen we uit het het werkt.
Stap 1: U geeft ons uw wensen door
U neemt contact met ons op. Wij luisteren naar uw wensen. In uw mailtje of telefoontje (zie pagina 'Contact') vermeldt u:
- uw naam
- de naam van uw zaak
- de inhoud van de radiospot: u mag een kant-en-klaar tekstje doorgeven, maar ook een opsomming van elementen die zeker in de radiospot moeten zitten. Op basis hiervan maken wij er, zonder meerkost, iets leuks van.
- of u kiest voor een mannenstem, een vrouwenstem of een meerstemmige spot.
- de stijl waarin de radiospot moet zijn (met humor of net helemaal niet, enthousiast of eerder droog en zakelijk,...)
- wanneer de radiocampagne moet starten en wanneer hij moet eindigen. Dit kan gaan van één week tot twee jaar.
- voor welke regio u kiest (regio Limburg, Maasland of een combinatie van deze regio's).
Hou er rekening mee dat een goede radiospot qua duur rond de 20 seconden zit. Langer is af te raden, dan luisteren mensen niet meer aandachtig. Ook hier geldt: 'less is more'. Is het noodzakelijk om uw openingsuren te vermelden in de radiospot? Is het nodig om uw telefoonnummer, mailadres en webadres in de spot op te nemen of volstaat een verwijzing naar uw website?
Nog enkele tipjes vanuit onze expertise:
- Laat per spot minstens driemaal uw naam horen.
- Lokale radioluisteraars zijn trouw en dynamisch. Ze zijn gevoelig voor promoties en wedstrijden en u moet daar dus op inspelen. Ze proberen ook graag nieuwe producten uit.
- U moet emoties wekken bij de luisteraars: affectie, herkenning, begrip. Warmte en humor zijn hiervoor het meest aangewezen. Wij helpen u hierin.
- Gebruik een plezierige muzikale jingle, want muziek is héél belangrijk op de radio. Ook dit kan je aan onze experten overlaten.
- In een informatieve spot gebruikt u best maar één argument. U mag dat wel herhalen.
Stap 2: U ontvangt een offerte en tekstvoorstel
Op basis van de door u gekozen termijn, doen wij een aantal voorstellen. De prijs hangt af van de gekozen regio, het aantal spots per dag en de duurtijd van de campagne.
Ook maken wij binnen de 24 uur een tekstvoorstel. U ontvangt dit voorstel per mail. Dit tekstvoorstel is in feite een uitgeschreven versie van de radiospot. Pas na uw goedkeuring geven wij opdracht tot aanmaak van de radiospot.
Stap 3: De radiospot gaat in productie
Wij geven meteen opdracht aan een professionele productiefirma tot aanmaak van uw radiospot. Zij doet niets anders dan radio- en tv-spots publiceren en is hierin bijgevolg bijzonder ervaren. Er wordt enkel gewerkt met échte topstemmen, zoals Veerle Verheyen, Daphne Jeurissen, Bjorn Verhoeven en Jeroen Gorus. De productietijd bedraagt slechts twee werkdagen.
Stap 4: U ontvangt de radiospot per mail
Wij mailen u de spot door. Pas na uw goedkeuring gaat de radiospot ook daadwerkelijk op antenne. Tekstuele aanpassingen aan de radiospot kunnen nog, maar mits betaling van een meerkost. U mag de spot zonder meerkost op uw website plaatsen.
Stap 5: De campagne op FM Goud gaat van start
Uw reclamespot gaat op antenne en wordt gehoord door 54.470 luisteraars!
U ontvangt meteen van ons de planning per mail zodat u precies kan zien wanneer de radiospot uitgezonden zal worden. De factuur wordt verstuurd bij aanvang van de reclamecampagne. Er wordt geen voorschot gevraagd. Ook bij de facturatie staan uw wensen centraal en kan bijvoorbeeld een wat grotere som verspreid worden over meerdere facturen. De factuur wordt via mail verstuurd. Hiervoor werken wij met het pakket Billit.
Hier leggen we uit het het werkt.
Stap 1: U geeft ons uw wensen door
U neemt contact met ons op. Wij luisteren naar uw wensen. In uw mailtje of telefoontje (zie pagina 'Contact') vermeldt u:
- uw naam
- de naam van uw zaak
- de inhoud van de radiospot: u mag een kant-en-klaar tekstje doorgeven, maar ook een opsomming van elementen die zeker in de radiospot moeten zitten. Op basis hiervan maken wij er, zonder meerkost, iets leuks van.
- of u kiest voor een mannenstem, een vrouwenstem of een meerstemmige spot.
- de stijl waarin de radiospot moet zijn (met humor of net helemaal niet, enthousiast of eerder droog en zakelijk,...)
- wanneer de radiocampagne moet starten en wanneer hij moet eindigen. Dit kan gaan van één week tot twee jaar.
- voor welke regio u kiest (regio Limburg, Maasland of een combinatie van deze regio's).
Hou er rekening mee dat een goede radiospot qua duur rond de 20 seconden zit. Langer is af te raden, dan luisteren mensen niet meer aandachtig. Ook hier geldt: 'less is more'. Is het noodzakelijk om uw openingsuren te vermelden in de radiospot? Is het nodig om uw telefoonnummer, mailadres en webadres in de spot op te nemen of volstaat een verwijzing naar uw website?
Nog enkele tipjes vanuit onze expertise:
- Laat per spot minstens driemaal uw naam horen.
- Lokale radioluisteraars zijn trouw en dynamisch. Ze zijn gevoelig voor promoties en wedstrijden en u moet daar dus op inspelen. Ze proberen ook graag nieuwe producten uit.
- U moet emoties wekken bij de luisteraars: affectie, herkenning, begrip. Warmte en humor zijn hiervoor het meest aangewezen. Wij helpen u hierin.
- Gebruik een plezierige muzikale jingle, want muziek is héél belangrijk op de radio. Ook dit kan je aan onze experten overlaten.
- In een informatieve spot gebruikt u best maar één argument. U mag dat wel herhalen.
Stap 2: U ontvangt een offerte en tekstvoorstel
Op basis van de door u gekozen termijn, doen wij een aantal voorstellen. De prijs hangt af van de gekozen regio, het aantal spots per dag en de duurtijd van de campagne.
Ook maken wij binnen de 24 uur een tekstvoorstel. U ontvangt dit voorstel per mail. Dit tekstvoorstel is in feite een uitgeschreven versie van de radiospot. Pas na uw goedkeuring geven wij opdracht tot aanmaak van de radiospot.
Stap 3: De radiospot gaat in productie
Wij geven meteen opdracht aan een professionele productiefirma tot aanmaak van uw radiospot. Zij doet niets anders dan radio- en tv-spots publiceren en is hierin bijgevolg bijzonder ervaren. Er wordt enkel gewerkt met échte topstemmen, zoals Veerle Verheyen, Daphne Jeurissen, Bjorn Verhoeven en Jeroen Gorus. De productietijd bedraagt slechts twee werkdagen.
Stap 4: U ontvangt de radiospot per mail
Wij mailen u de spot door. Pas na uw goedkeuring gaat de radiospot ook daadwerkelijk op antenne. Tekstuele aanpassingen aan de radiospot kunnen nog, maar mits betaling van een meerkost. U mag de spot zonder meerkost op uw website plaatsen.
Stap 5: De campagne op FM Goud gaat van start
Uw reclamespot gaat op antenne en wordt gehoord door 54.470 luisteraars!
U ontvangt meteen van ons de planning per mail zodat u precies kan zien wanneer de radiospot uitgezonden zal worden. De factuur wordt verstuurd bij aanvang van de reclamecampagne. Er wordt geen voorschot gevraagd. Ook bij de facturatie staan uw wensen centraal en kan bijvoorbeeld een wat grotere som verspreid worden over meerdere facturen. De factuur wordt via mail verstuurd. Hiervoor werken wij met het pakket Billit.