Waarom radioreclame maken?
- Lenen bij mevrouw Leemans, is lenen bij een vriendin.
- Ik ben Donald Muylle. Al meer dan dertig jaar maak ik keukens alsof ze voor mezelf zouden zijn.
- Mannekes? Vader? Onzen Bompie zorgt ervoor dat er 15% korting is bij...
- Tegels, natuursteen, parket... Impermo!
Radio vermaakt. Radio verbeeldt. Radio prikkelt. Radio ontroert. Bijt. Zingt. Fluistert. En kronkelt zich een weg door je bewustzijn. Misschien is het goed, om u nog een keer te helpen herinneren aan die kracht van radio.
Radioreclame is een niet te onderschatten advertentiemedium. Stelt u zich maar eens de vraag hoe regelmatig u naar de radio luistert. In de wagen, tijdens het werk, bij het winkelen enzovoort. In Vlaanderen luistert 80% van de bevolking dagelijks naar de radio. Gemiddeld luisteren we 4,5 uur per dag. Van het totaal aantal reclame-investeringen in ons land, gaat jaarlijks tussen de 15 en de 20% naar radio. De ROI is bij traditionele media - zo blijkt uit onderzoek - nergens zo groot als bij radio, zeker als wordt gekozen voor een opvallende, creatieve radiocommercial.
De luisteraar voelt zich persoonlijk aangesproken door wat hij hoort. Een 'call-to-action' wordt in geen enkel ander medium zo snel opgevolgd als bij radio. Het is bewezen dat radio een sterk mobiliserend effect heeft op de luisteraar. Soms hebben luisteraars niet onmiddellijk behoefte aan uw product of dienst. Het kan zijn dat ze veel later bij u terechtkomen. Het belangrijkste is dat ze die dag aan u denken, dankzij de herhaling van uw commercial die ze eerder zullen hebben gehoord. Het effect bij radio zit net in de herhaling!
Radio is ook een flexibel medium en biedt tal van weldoordachte reclamemogelijkheden. Radioreclame is hét middel om uw naambekendheid te vergroten en uw imago te versterken. Daarnaast is radioreclame zeer geschikt voor aankondiging van acties en het ondersteunen van verkoopshows en andere evenementen. Ook wordt radioreclame door steeds meer bedrijven gebruikt om personeel te werven.
Radio is een snel medium, vandaar dat het mogelijk is om op zeer korte termijn een grote doelgroep te bereiken. U belt vandaag voor een campagne? Overmorgen zit uw spot al in de ether!
Een ander voordeel is dat radioreclame niet doorgebladerd kan worden. Voor luisteraars zijn de commercials deel van het programma. Het zapgedrag ligt bij radio erg laag. Zeer weinig mensen veranderen om de haverklap van zender. Uit onderzoek blijkt dat liefst 93% gewoon blijft luisteren (dus niet wegzapt) tijdens een reclameblok! FM Goud biedt zijn luisteraars, naast een gevarieerde muziekmix, ook ieder uur het nieuws uit binnen- en buitenland aan. Geen enkele reden dus om van radiozender te veranderen.
Wie kiest voor ons maakt de juiste keuze! FM Goud biedt u tarieven om van te duizelen. En dat bedoelen we positief! Reclame op ons radiostation is goed en goedkoop. Veel goedkoper dan de prijs die men voor reclamedrukwerk betaalt. Regelmatig hebben we ook acties lopen.
Samen met u onderzoeken we de doelgroep en werken we het verhaal uit. U krijgt een concrete reclamestrategie met, indien gewenst, diverse deelcampagnes die als geheel het geslaagde kader zullen vormen. Samen met u werken we creatief, to the point, gebald en doeltreffend. Onze reclamevertegenwoordiger is steeds bereid tot een vrijblijvend gesprek. Uw wensen staan daarbij steeds centraal.
Uit onderzoek is gebleken dat radiospots door de combinatie van kwaliteit en herhaling zeer effectief zijn. Uiteraard hangt een en ander ook af van de creatieve invulling. Wij doen beroep op professionele productiehuizen die instaan voor het maken van alle nationale radiospots. Kwaliteit gegarandeerd!
Radioreclame zorgt - indien het enige tijd wordt volgehouden - gemiddeld voor een omzetstijging van 10% en een stijging van webverkeer naar uw website met 9%. Liefst 93% van de luisteraars blijft luisteren tijdens een reclameblok! Gemiddeld verdienen radioadverteerders hun investering 7,7 keer terug... Radioreclame is meestal het laatste reclamecontact vóór een aankoop. De kracht van radioreclame is herhaling. Onze adverteerders die periodiek adverteren, denken er niet aan om te stoppen. Zij weten immers hoe radioreclame hun kassa doet rinkelen.
Radio... al meer dan 100 jaar oud en nog steeds springlevend! Radio... het oudste moderne medium, maar nog steeds het snelste! De cijfers van Nielsen maken zwart op wit duidelijk dat de investeringen in radiopubliciteit in België nog jaar na jaar stijgen! De gratis pers gaat fel achteruit...